Siyah Tişörtlü Asi Türkçeciler

Yıl 1985.
Lisedeyim.
Türkçe rock müzik olmazmış abi.
Niye ?
Valla Türkçe’nin kuralları rock müziğe uymuyormuş, öyle diyorlar.
Hadi ya, doğru mu acaba bu dedikleri ?

Yıl 2005.
Yeni Melek Gösteri Merkezi’nin önü.
Bir sürü çocuk ve veli.
Çocuklar velilerin elinden tutmuş.
Sanki okul önü.
İçerde rock konseri.
Manga sahnede.
Bir kadın çizeceksin diyor.
Çor çocuk zıp zıp zıplıyoruz.

Bu çocuklar da benim gibi özyurdunda ingilizce öğretime zorlanmış. Ben lisede ve üniversitede ingilizce öğretim gördüm ama onlar daha anaokulunda tanışmışlar ingilizce ile.
Welcome.
Ama birşeyler ters gitmiş anlaşılan. Utanmadan Türkçe şarkı söylemeye durmuşuz.
Bir kadın çizeceksin deyip zıplıyoruz.

Ellerinde gitarlar, sırtlarında siyah tişörtler, dillerinde Türkçe şarkılar…
Duygularını müzik yoluyla ifade etmek için anadillerini kullanıyorlar.
Kim bunlar ?
Mor ve Ötesi, Duman, Athena, Gripin, Şebnem Ferah, Kurban, Kıraç,
Pentagram, Manga, Haluk Levent, Kargo, Teoman, Badem, Vega,
Aylin Aslım, Moğollar, Cem Karaca, Kesmeşeker, Zardanadam
ve adını sayamadığım diğerleri…

Farkettiniz mi son 5 yıldır Türkçe rock müziğin yükselişini ?
Yine aynı zaman diliminde yerli sinemanın yükselişine ne demeli ?

Manga, ufacık çocukların beyinlerine Türkçe şarkılar sokuyor. Çocukken yaşadıkları bu deneyim, onlara ilerki yıllarda gerçekten yardımcı olur diye düşünüyorum. En azından hatıralarını anlatırken, babam beni Manga’nın konserine götürmüştü der ve ekler: o zamanlar Türkçe şarkılar da yapılıyordu.

Uyan artık uyan
Uyan dostum uyan
Uyan artık uyan karanlık uykundan
(Mor ve Ötesi’nin, Dünya Yalan Söylüyor albümünden alıntı)

// Gökhan Koçak
// 3 Mart 2006
// İstanbul

Bu yazı Rock, Türkçe içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

