ÜlkenAdam Filimi

Herkese selam,

Geçen akşam ÜlkenAdam (İngilizce meali: SuperMan) filimine gittik.
Biraz filimden bahsedeyim dedim.

ÜlkenAdam ansızın döner gelir. Eskiden bi otobüs reklamı vardı, superman turbo diye, man marka otobüs. Onunla karıştırılmasın, bu ÜlkenAdam, otobüs ayrı bir şey. Kripton gezegeninden arta kalanlara bakmaya gitmiştir.

Sen gül gibi kızı bırak git, yıllarca arama sorma, sonra dön gel, bir de kızın seninle ilgilenmesini bekle. Hanım kızımız başkasıyla evlenmiş, bi de çocuğu olmuş. Hala böyle elinden tutmalar, akşam yemeğine davetler falan, olmuyor ama, yakıştıramadım sana ÜlkenAdam. Hadi bünyemiz bunları kaldırabilir ama süper güçlerini kullanarak eski sevgilinin evini dikizlemek hiç yakışık almaz.
Bunlar delikanlı adamı bozan hareketler. Sen git sonar gibi kulaklarınla kızın evini dinle, X-ışınlarıyla duvarların arkasına bak. Ayıp ayıp, sana hiç yakışmadı süper abi, ÜlkenAdam.
Hatta bir ara, kızın vücudunu baştan aşağı taradı ama tıbbi bir amaç içindi. Bunu ayıplamayalım, tıbbi bir zaruret sözkonusu idi.

Çocukluğumun kahramanlarından biri meğerse dikizciymiş. Aslında seni Türkçe’ye ÜlkenAdam diye değil, MıçanAdam diye çevirsem daha iyiymiş.

Filimde birkaç kahramanlık da yaptın, onları da takdir ettik. Bir uçak dolusu insanın hayatını kurtardın, mazlumlara yardım ettin. Hatta kötü adamın dünyayı ele geçirme planlarını da bozdun ama. Unuttuğun bişey var:
Bütün bunları yaparken sana en çok bir kadın, evet bir kadın, o eski sevgilin yardım etti. Hani yıllar önce bırakıp gittiğin, fakir ama gururlu kadın vardı ya; işte o, sana yardım etti de kötü adamı yendin. Sen dön gel, bir de kızın evini dikizle. Utanmaz.

Kadının çocuğu kimden biliyor musunuz? Tahmin edin. Sıradan bir adamdan olacak değil ya, ÜlkenAdam’dan!

Sol cenahımda oturan adam da haşır hışur mısırı yedi bitirdi. Çuvalla almış, bitmedi gitti kaç saattir. Neyse filim de bitti. Hadi gidelim.

// Gökhan Koçak
// 28 Temmuz 2006
// İstanbul

Reklamlar
Bu yazı Filim içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s