Etekli Erkekler

Hepinize selamlar,

Cuma günü HP ofisinde etekli erkekler gördüm. Şirket çalışanlarından bazıları etekle gelmiş işe. Doğal havalandırmalı, alttan esiyor püfür püfür. Oh ne rahat. Peştemalin ayak bileklerine kadar uzun halini düşünün; öyle bir kıyafet giymişler, etek gibi. Ayaklarında da sandaletler. Ben de mi denesem acaba? Araziye uyarım, fazla dikkat çekmez burda.

HP’nin Bangalore’daki ofislerinde toplam 18000 kişi çalışıyormuş. İnanamadım, birkaç defa sordum. Onsekiz bin kişi!

Akşam yakındaki bir puba gittik. İçerisi tamamen batı tarzında döşenmiş. Müzik de 80’lerin pop müziği. Gelenler de genelde batılılar. Hintliler de var, tek tük. Gece hayatı 11’de bitiyormuş kanun gereği. Erkenden çıktık.

Haftasonunu Mysore’da geçirdim. Otobüsle 3 saat uzaklıkta, eskiden racaların kullandığı sayfiye yeri. Bangalore kadar kalabalık değil. Daha sakin ve güzel bir yermiş. İlk gün sarayı gezdim, pazar günü de araba kiralayıp Somnathpur’da bulunan Keşeva tapınağına gittim. Muhteşem bir taş oymacılığının eseri bu tapınak. Ne sabırlı insanlarmış!

Çamaşır makinesini ayarladım ve hizmetçiye o ayarlarda yıkamasını söyledim. Ütüyü paralı yapıyormuş; parça başı 10 rupi istedi. Anlaştık. Haftasonu da 100 rupi bahşiş vermiştim, keyfi yerinde adamın. (1 ytl = yaklaşık 30 rupi).

Evde yatak odası bol ya, her hafta ayrı bir odada yatma kararı aldım. Öbür odaya taşınıyorum bugün. Dedim oraları bir güzel paspasla. Şarkı söyleyerek temizliyor evi.

// Gökhan Koçak
// 11 Eylül 2006
// Bangalore, Hindustan

Bu yazı Hindustan içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

