Şıravanabelagolalaştırabildiklerimizden misiniz?

Herkese selam,

Bu sefer kısa kısa farklı olaylardan bahsedeyim dedim.

Şıravanabelagola

Artık bu kelimeyi Hindular kadar hızlı söyleyebiliyorum. Şıravanabelagola. Çıplak ayakla 644 merdiven tırmanıp bir tepenin üzerinde bulunan tapınağa ulaşıyorsunuz. 17 metre yüksekliğinde bir çıplak adam heykeli var. Efsaneye göre bu adam bir yıl boyunca ayakta durmuş ve bacaklarına
sarmaşıklar dolanmış. Tapınakta bulunan küçük odalarda da hep çıplak insan heykelleri var. Gezinin sonuna doğru aramızda bahse girmeye başladık. Acaba bu odada ne var, bir başka çıplak adam heykeli mi diye.

Uçakta Yer Kapmaca

Air Deccan adlı havayolu şirketinin örütbağ (internet) sayfasından bilet aldım. İşlemleri tamamladıktan sonra küçük bir not gözüme ilişti: “first come first served”; türkçe meali: “tekkeyi bekleyen çorbayı içer”. Bu nasıl oluyor ki diye düşünürken, uçağa binmek için havaalanına gidince
ne olduğunu anladım. Check-in işlemini yaptırdıktan sonra koltuk numarası almanız gerekirken alamıyorsunuz. Uçağın kalkmasına 15 dakika kala herkes kapının önünde toplanıyor ve kapının açılmasıyla beraber hurraa uçağa. Hangi koltuğu kaparsanız oraya oturuyorsunuz. Aslında fena değil, heyecanlı oluyor. Birkaç kişiyi sağlayıp iyi bir koltuk kaptım. Burada trafik soldan işliyor ya, sollamak yok, sağlamak var. Gerçi soldan işlediği de şüpheli; ortadan işliyor desek daha doğru olur.

Uttam’ın Maceraları

Uttam (hizmetçi), ütüyü parayla yapıyor ve parça başına 10 rupi alıyor. Akşam geldiğimde benden 200 rupi istedi. Düşündüm, benim 20 parça eşyam yok ki ütülenecek, nasıl oluyor dedim. Bir de baktım ki kirli çamaşırları, çorapları, iç çamaşırları, kısaca ne bulduysa ütülemiş. Uyanık! Neyse orta bir yol bulduk, anlaştık.

Bollywood

Buradaki filim sanayine Bollywood diyorlar. Hollywood’un H’si yerine Bombay’ın B’si koyularak oluşturulmuş bir sözcük. Filimler Kannada, Tamil, Hindu, Batı şeklinde sınıflandırılıyor. Şarkılara yaptıkları klipler de bir alem. Komedi filimi yerine klip seyret daha iyi. Hindu filimi seyretmeye sinemaya gidelim dedik ama bir türlü fırsat olmadı.

// Gökhan Koçak
// 27 Eylül 2006
// Bangalore, Hindustan

Bu yazı Hindustan içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

