>Kedi Sevgisi Anketi (İkili ve Saçaklı Mantığa Göre)

>İkili mantık ve saçaklı mantığı karşılaştırabilmek için, kedi sevgisi üzerine iki tane anket (sormaca) yaptım.
Köpek sevenler üzülmesin, köpek sevgisi anketini de başka bir zaman yaparız.

Saçaklı (fuzzy) mantığa göre yapılan anket, çeşitliliği ve değişik görüşleri daha iyi yansıtıyor.
Hiç sevmeyenler ve çok sevenlerin dışında, farklı derecede sevenlerin de olduğunu görüyoruz.

İkili mantıkta ise insanlar, sevenler-sevmeyenler diye iki gruba ayrılmak zorunda kalıyorlar.
Ara değerlere yer verilmediği için, insanlar aşırı uçlarda bulunmaya zorlanıyorlar.

Saçaklı sonuçlara baktığımızda 18 kişinin ara değerlerde yer aldığını, sadece 9 kişinin aşırı uçlarda olduğunu görüyoruz.
Demekki insanlar, ikili mantık anketlerinin söylediği kadar siyah-beyaz düşünmüyorlar.

Anketi nasıl yaptım?
İkili mantık ve saçaklı (fuzzy) mantık kullanılan anketler arasındaki farkı ortaya koymak için bir araştırma yapıyorum.
Aşağıda iki farklı yöntemde sorulmuş sorular var.
Her ikisini de yanıtlayıp gönderirseniz sevinirim.

Şeklinde bir elmek (e-posta) yazıp arkadaşlarıma gönderdim.

1. Yöntem (ikili mantık yöntemi)
Soru: Kedileri sever misiniz?
Yanıtınız:
a) Evet
b) Hayır

2. Yöntem (saçaklı mantık yöntemi)
Soru: Kedileri ne derece seversiniz?
Yanıtınız:
Sevme derecem: [0..10] (sıfırla on arası bir sayı)

Bunu bir çeşit puanlama gibi düşünebilirsiniz.
Ya da not verir gibi düşünüp, sıfırla on arası bir derecelendirme yapmak isterseniz, kaç verirdiniz?

0 : Hiç sevmiyorum
1 : Neredeyse hiç sevmiyorum
2 : Oldukça sevmiyorum
3 : Epey sevmiyorum
4 : Biraz sevmiyorum
5 : Hem seviyorum, hem de sevmiyorum
6 : Biraz seviyorum
7 : Epey seviyorum
8 : Oldukça seviyorum
9 : Neredeyse çok seviyorum
10 : Çok seviyorum

Grafikler aşağıda.
Dünya sandığımız ya da inandırıldığımız kadar siyah-beyaz değil, epey gri aslında.

Kedi Sevgisi Anketi (İkili)

Kedi Sevgisi Anketi (Saçaklı)

// Gökhan Koçak
// 25 Nisan 2007
// Antalya

Bu yazı Bulanık, Fuzzy, Gri, Kırçıl, Saçaklı içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

